- Home
- Klantenservice
- Algemene voorwaarden
Klantenservice
Openingstijden Megastore
Maandag | 8:30 - 17:00 |
Dinsdag | 8:30 - 17:00 |
Woensdag | 8:30 - 17:00 |
Donderdag | 8:30 - 17:00 |
Vrijdag | 8:30 - 17:00 |
Zaterdag | 10:00 - 16:00 |
Zondag | Gone Kiting |
*De klantenservice is gesloten op zaterdag.
*Op feestdagen gelden afwijkende openingstijden.
Kitemana - Our way of Working - Algemene voorwaarden
Wie wij zijn
Wij zijn Kitemana. Wij hebben een ongeremde passie voor alles wat met kiten te maken heeft. Dat zie je terug in ons brede assortiment aan kitegear en onze enthousiaste - maar zeker ook eerlijke – service. En ja, ook in onze algemene voorwaarden. Wij krijgen energie van wind en water, niet van kleine lettertjes. Voor Kitemana staat een duurzame relatie met de klant voorop en daar passen geen formele, eenzijdige algemene voorwaarden bij als je het ons vraagt. Kitemana werkt op basis van vertrouwen en open communicatie met haar kite-klanten. Met dat in gedachte hebben wij onze way of working op ‘papier’ gezet. Wij vragen je dit goed door te nemen. Heb je hier vragen over? Bel of mail ons dan. Wij zijn er voor jou.
First things first - Wanneer zijn deze afspraken van toepassing?
- - Wanneer jij, als consument, de website van Kitemana bezoekt en een bestelling in onze webshop plaatst of een aankoop bij ons in de winkel scoort.
- - De klanten van Kitemana komen van heinde en verre. Nederland is tenslotte niet het enige land met een kustlijn. Kitemana is wel de enige winkel waar jij voor je kite gear moet zijn. Oke, nu drijven we een beetje af. Wat wij willen zeggen: voor jou goed om te weten dat wij een Nederlandse rechtspersoon zijn en dat op deze afspraken en alle overeenkomsten die tussen jou en Kitemana tot stand komen, dan ook Nederlands recht van toepassing is.
- - Kitemana kan deze afspraken van tijd tot tijd wijzigen. Wij raden jou dan ook aan deze pagina zo nu en dan te checken bij een volgende bestelling. Gaat het om een wijziging waar we jou toch wel even speciaal op willen wijzen, dan sturen we een e-mail.
De Kitemana walhalla webshop – Wat spreken we daarover af?
-
- In onze webshop kun je betalen met verschillende betaalmethodes zoals: iDeal, creditcard, Paypal en Apple Pay. De mogelijkheden verschillen per land van verzending.
- Voor betalingen met een creditcard buiten Nederland kan de creditcardmaatschappij van ons verlangen dat wij de betaling accorderen, als extra veiligheidscheck. Wij nemen in zo’n geval contact met je op en stellen dan een aantal controle vragen. Ben je geslaagd? Yes, we gaan de bestelling gereed maken voor de verzending!
-
- Zodra Kitemana jouw order en betaling binnenkrijgt, gaat ons team vliegensvlug aan de slag voor jou. Daar zijn wij immers goed in. Is het product op voorraad en komt jouw order op een werkdag vóór 16.00 uur binnen? Dan geven wij het dezelfde dag nog mee aan onze bezorger en kun je jouw bestelling, afhankelijk van het land van levering, soms al binnen 1 tot 2 werkdagen uitpakken.
- Voor producten die niet bij ons op de plank liggen is Kitemana afhankelijk van de leverancier. Ook dan doen wij uiteraard ons best om de bestelling zo snel mogelijk bij jou te laten bezorgen. Mocht dat toch langer op zich laten wachten dan wij vermelden op de website, dan nemen wij contact met je op.
- Wij begrijpen dat je zo snel mogelijk het water op wilt, maar in alle gevallen geldt wel dat de voorraadstatus en levertermijnen indicatief zijn en dat Kitemana niet kan worden aangesproken voor eventuele kosten of andere schade die je door de latere levering hebt ondervonden.
- Is een pakket verzonden en besluit je er, in de tussen tijd, voor om de order toch nog te annuleren en je neemt daarom het pakket niet aan. Dan heeft Kitemana de keuze om de transportkosten in minder te brengen op het bedrag wat wij aan je zullen terug betalen.
- Voor de levertijden en bezorgkosten van Kitemana verwijzen wij je naar de bezorging pagina op onze website.
-
- Ben je toch niet tevreden over jouw webshop aankoop? Jammer, maar niet getreurd. Bij Kitemana kun je het product binnen 30 dagen retourneren. Hoe? Dat leggen wij jou hier uit.
- Kitemana ontvangt een product graag in het originele jasje retour. Bewaar de verpakking dus goed en laat het kaartje nog even zitten waar het zit als je het product wilt terugsturen.
- Zoals je zal begrijpen nemen wij alleen ongebruikte en/of onbeschadigde artikelen retour. Je kan bijvoorbeeld een wetsuit of accessoires passen, maar als je deze producten zichtbaar het strand of water mee hebt op- of ingenomen (of wanneer de producten andere sporen van gebruik vertonen), kunnen wij deze niet meer aannemen voor retour. Wij stellen eerlijkheid ook op prijs. Heb je een product uitgeprobeerd maar blijkt deze toch niet geschikt te zijn voor jou, neem dan contact met ons op. Dan proberen we daar een oplossing voor te vinden.
- Artikelen die speciaal voor jou op maat zijn gemaakt kunnen niet worden geretourneerd.
- Zodra wij jouw retourzending in goede staat hebben ontvangen, maken wij binnen 7 werkdagen het bedrag over via dezelfde betaalmethode waarmee je ook de betaling hebt gedaan.
- Op de retour pagina van onze website vind je meer informatie over het retourproces.
-
- Kitemana gaat en staat voor kwaliteit. Wij verwachten dat de kite gear die wij verkopen wel wat stormen kunnen doorstaan. Gaat er onverhoopt toch iets kapot wat nog niet kapot had horen te gaan, dan kan wellicht de garantie van de fabrikant uitkomst bieden. Kitemana is naar jou niet verantwoordelijk voor deze garantie, maar is wel jouw aanspreekpunt om de mogelijkheden rondom garantie te onderzoeken bij de fabrikant. Laat het ons dus vooral weten als het product de storm niet heeft doorstaan. Wij helpen jou graag verder. Check voor meer informatie ook de Garantie pagina van onze website.
-
- Bij Kitemana kun je terecht voor alle leuke dingen die met jouw favoriete hobby hebben te maken (wij gaan ervan uit dat dat kiten is...), maar wij zijn er ook voor de minder leuke dingen, zoals schade. Je kan Kitemana aanspreken voor schade die je hebt ondervonden, als deze schade direct uit een gedraging van Kitemana is ontstaan en dit ons ook valt te verwijten. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade die komt door gebruik van het product (daar bellen wij de leverancier voor) en ook niet voor indirect schade. Daarbij kun je denken aan kosten die je hebt gemaakt ter vervanging van een product (huurkosten), reiskosten of vakantiekosten of bijvoorbeeld inkomsten of prijzen die je bent misgelopen (voor de hoogvliegers onder ons).
- Ontvang jij je bestelling in beschadigde staat, dan verzoeken wij je dit zo snel mogelijk na ontvangst te melden. Samen zoeken we naar een oplossing om het beschadigde product te vervangen en deze zo snel mogelijk bij jou afgeleverd te krijgen.
-
- Bij Kitemana zijn wij niet alleen heel goed in het verkopen van kite gear, maar ook in het fixen daarvan. Kites, barren, board, of wetsuits kun je bij ons, in de megastore, laten repareren. Wij geven je vooraf een indicatie van de verwachte reparatiekosten en eerlijk advies of de opknapbeurt nog wel opweegt tegen de kosten. Dit gaat uiteraard om reparaties die buiten de garantie vallen, bijvoorbeeld door slijtage na veelvuldig gebruik.
- Kitemana doet haar uiterste best om jouw gear weer ready to ride te maken, maar wij kunnen geen garantie geven op het herstelde onderdeel. Neem wel contact met ons op als het gerepareerde onderdeel direct na gebruik weer kapotgaat. Dan kijken wij of de reparatie goed is uitgevoerd door ons.
-
- Wij helpen kite gear graag aan een tweede leven. Voor de duidelijkheid: wij kopen geen tweedehands artikelen in. Je kan bij ons je oude kite of board inruilen tegen korting op een nieuw exemplaar uit onze winkel of webshop. Afhankelijk van de staat en conditie van de gear bespreken wij de voorwaarden van het inruilen, waaronder of wij jouw kite of board innemen en wat de hoogte van de korting zal zijn. Ook hier gaan wij uit van vertrouwen en verwachten wij dat je eventuele mankementen van de gear eerlijk aan ons meldt. Voor meer informatie over hoe dit in z’n werk gaat, bezoek je de Inruilen pagina van onze website.
- Wij bieden deze ingeruilde kite gear weer aan voor een aantrekkelijk prijs op onze website. Interessant voor de rookie kiters onder ons of als je gewoon geen behoefte hebt aan spiksplinternieuwe gear. Op tweedehands kitegear zit geen fabrieksgarantie, maar Kitemana kijkt de spullen wel helemaal voor je na.
Deze algemene voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 8 januari 2024
Kitemana BV – VATnumber: NL866035163B.01 – Chamber of Commerce: 92415180
Zie ook onze privacy statement.
Toegevoegd aan winkelmand
Subtotaal | € 0,00 |
Verzendkosten NL | € 0,00 |
Totaalbedrag (incl 21% BTW) | € 0,00 |
U heeft geen product(en) in uw winkelwagen