- Home
- Klantenservice
- Betalen
Klantenservice
Openingstijden Megastore
Maandag | 8:30 - 17:00 |
Dinsdag | 8:30 - 17:00 |
Woensdag | 8:30 - 17:00 |
Donderdag | 8:30 - 17:00 |
Vrijdag | 8:30 - 17:00 |
Zaterdag | 10:00 - 16:00 |
Zondag | Gone Kiting |
*De klantenservice is gesloten op zaterdag.
*Op feestdagen gelden afwijkende openingstijden.
Betalen
Alles over betalen Hieronder vind je alle informatie met betrekking tot betalen, zoals welke betaalmethodes we aanbieden, hoe je via Kitemana een BTW teruggave regelt als je producten exporteert naar buiten de EU of hoe je een Kitemana Kadobon verzilverd. Mocht je er niet uitkomen, kijk dan nog even of je vraag beantwoord wordt onderaan de pagina. Neem anders contact met ons op.
-
De beschikbare betaalmethodes verschillen per land. In de check-out zie je na het kiezen van het bezorgland de beschikbare betaalmethodes. Je order wordt verzonden nadat wij je betaling hebben ontvangen.
In de Kitemana Megastore heb je de volgende keuzes voor betaalmethode: contant, pin, creditcard (AMEX, VISA, Mastercard), Kitemana Kadobon of Sports Gift Card. -
- De prijzen op onze website binnen de EU worden weergegeven inclusief BTW.
- De prijzen op onze website buiten de EU worden standaard weergegeven exclusief BTW. Voor klanten in niet-EU landen (bijv. Zwitserland, Engeland, Noorwegen, Verenigde Staten en Japan) wordt de BTW dus automatisch in mindering gebracht op de totaalprijs.
- De juiste weergave van de prijzen op de website worden bepaald aan de hand van het bezorgland. In de header kan je het bezorgland wijzigen om de prijs in de juiste valuta en BTW-weergave te zien. Prijsweergave in andere valuta dan Euro worden dagelijks geüpdatet naar de recente koers. De uiteindelijke afrekening is altijd in Euro’s.
Informeer jezelf altijd goed om onverwachte importkosten te voorkomen. Het is voor ons niet mogelijk alle douaneregels in de wereld bij te houden. Wij zijn niet verantwoordelijk voor bijkomende BTW-, import- en douanekosten.
-
Koop je een product bij ons in de winkel en ga je dit product exporteren naar een land buiten de EU? Dan heb je de mogelijkheid om de BTW terug te vragen, als je aan de volgende voorwaarden voldoet:
Voorwaarden om voor BTW teruggave in aanmerking te komen:
- De factuurwaarde inclusief BTW is € 150,- of meer;
- Je bestelling wordt binnen de EU geleverd;
- Je kunt aantonen dat je woonachtig bent buiten de EU;
- Je factuuradres is je woonadres in het buitenland;
- Je voert de producten zelf uit buiten de EU;
- Je voert de producten uit binnen 3 maanden na aankoop;
- Je dient de originele papieren factuur met stempel, samen met een kopie van je paspoort en je IBAN nummer op je naam, naar Kitemana op te sturen.
Hoe kan je een BTW teruggave regelen via Kitemana?
Wij hebben dan van jou nodig:
- De originele factuur met een stempel van de douane;
- Een kopie van je paspoort;
- Een IBAN-nummer op jouw naam.
Je dient de originele gestempelde factuur op te sturen naar:
Kitemana B.V.
Keyserswey 67
2201 CX Noordwijk
Nederland
Als aan alle voorwaarden is voldaan, zorgen wij voor een spoedige teruggave binnen 14 werkdagen.LET OP:
- Alleen als aan alle voorwaarden is voldaan, kunnen wij de BTW teruggave als service aanbieden zoals uitgelegd hierboven. Hieraan kunnen echter geen rechten worden ontleend.
- De verantwoordelijkheid voor het verkrijgen van de stempel bij de douane ligt niet bij Kitemana. In het geval dat de douane geen stempel heeft afgegeven, vaak omdat de procedure door de klant niet goed is gevolgd, dan kunnen wij niet verder helpen of een terugbetaling doen. Lees je daarom goed in welke regels voor jou van toepassing zijn.
- Alleen een gestempelde originele factuur wordt in behandeling genomen. Gestempelde orderbevestigingen, pakbonnen of andere documenten kunnen niet verwerkt worden.
- Ook kunnen wij geen gescande documenten verwerken.
We hebben hieronder een aantal belangrijke websites voor je opgelijst:
-
Bij Kitemana weet je zeker dat je nooit teveel betaalt. Elke dag controleren we de marktprijzen van kites, boards en accessoires. Zijn de prijzen ergens anders toch lager, dan passen wij onze prijzen ter plekke aan. Kitemana biedt dagelijks een beste prijsgarantie.
Per ongeluk toch een product voor een betere prijs gezien? Stuur ons een bericht met daarin het bewijs van de aanbieding, en we bekijken of we de prijs kunnen matchen.
Voorwaarden voor de beste prijsgarantie:
- Het product moet volledig identiek zijn. Dus merk, product, type, etc. moet exact hetzelfde zijn.
- Tweedehands producten zijn uitgesloten.
- De (web)winkel heeft een vermelding van Kamer van Koophandel en/of BTW nummer.
- Het product moet direct leverbaar zijn bij de concurrentie.
- Het product moet geleverd worden met gelijke leveringsvoorwaarden.
- Geef aan waar je dit product bent tegengekomen en voor welke prijs.
- Een prijsmatch geldt niet met terugwerkende kracht. Na het plaatsen van je order kan er dus geen afspraak meer worden gedaan op deze regeling.
-
Hoe kan ik een Kitemana kadobon inwisselen?
Jouw vrienden hebben smaak! Je hebt een Kitemana Kadobon gekregen en je wilt deze gebruiken bij je aankoop. Dat kan op de volgende manier:
- De code op de kaart kan zowel online als in onze Megastore worden verzilverd.
- Online doe je dit door de code in te vullen in de CHECK-OUT bij de optie Betaling in het veld voor de activeringscode.
- Voer de code in en activeer de code met de knop. Het bedrag wordt nu in mindering gebracht op je aankoop.
- Mocht de waarde van de kadobon niet volledig worden besteed bij je aankoop, dan blijft het restant geldig op de kaart.
-
Voorwaarden
- Een kadobon is 2 jaar geldig;
- Een kadobon is niet inwisselbaar voor geld;
- Een kadobon kan niet geretourneerd worden;
- De waarde van de kadobon wordt in mindering gebracht op de openstaande factuur en heeft geen betrekking op een specifieke aanbieding of artikel.
LET OP: een kadobon verzilver je als je bij ‘Betaling’ bent aangekomen in de CHECK-OUT. Een kortingscode voer je daarentegen al eerder in, voordat je 'Doorgaat met bestellen'.
Hoe bestel ik een Kitemana Kadobon online?
Wil je iemand verrassen met een Kadobon van Kitemana? Jij bent een goede vriend! Bestel je Kadobon hier. -
Kitemana geeft geregeld een kortingscode uit voor een tijdelijke aanbieding.
Deze kortingscodes worden bekend gemaakt via de website, nieuwsbrieven en social media. Wil je geen acties missen? Sluit je dan hier aan bij onze nieuwsbrief en volg ons op social media!
Hoe activeer ik een kortingscode?- De kortingscode kan zowel online of in onze Megastore worden gebruikt.
- Online doe je dit door de kortingscode in te vullen onder activeringscode die te vinden is in de WINKELMAND. Als je klikt op Kortingscode krijg je een invulveld.
- Voer de code in en activeer de code met de knop. Het bedrag wordt nu in mindering gebracht op het specifieke product.
-
Voorwaarden:
- Kortingscodes zijn tijdelijk geldig;
- Kortingscodes hebben betrekking op specifieke producten;
- Kortingscodes kunnen verschillen per land;
- Kortingscodes staan meestal op zichzelf en kunnen niet in combinatie met andere kortingscodes worden gebruikt;
- Kortingscodes kunnen uniek zijn voor 1 persoon.
Veelgestelde vragen
We hebben onze antwoorden op de meest gestelde vragen hieronder voor je op een rijtje gezet. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. We zijn bereikbaar van ma-vrij tussen 08.30 - 17.00 voor al je vragen via e-mail, WhatsApp of bellen: +31 (0) 71 40 811 54.
-
- Als je het product nog wilt en het is nog beschikbaar, kan je gewoon een nieuwe order plaatsen. De oude order wordt vanzelf door ons geannuleerd.
- Betaal je met creditcard en heb je een hoge orderwaarde, dan kan het zijn dat er een limiet zit (voor jouw veiligheid) op het bedrag dat je in één keer mag besteden. Je kunt dit vaak makkelijk wijzigen door contact op te nemen met de creditcard maatschappij of in de app van je bank.
- Betaal je met creditcard vanuit een land buiten Europa, dan kan het zijn dat de transactie niet kan worden voltooid (uit veiligheidsoverwegingen). Zorg ervoor dat je betalingen mag uitvoeren in Europa. Dit kan je makkelijk wijzigen door contact op te nemen met de creditcard maatschappij of in de app van je bank.
-
Ja dat kan.
1. Als zakelijke klant in Nederland, kun je tijdens het betaalproces de factuurgegevens invullen met je bedrijfsnaam. De BTW kun je uiteraard vervolgens terugvragen via de Belastingdienst.
2. Als zakelijke klant buiten Nederland, kun je op basis van een intracommunautaire levering zonder BTW bestellen. Lees op voorgaande website meer over de voorwaarden.
Mocht je dit willen, dan kunnen wij een zakelijk account voor je aanmelden. Volg het proces:-
Stuur ons een e-mail vanaf je zakelijke e-mail (dus geen Gmail, Hotmail, Outlook, etc.) met daarin:
- - een BTW-nummer;
- - KVK-nummer;
- - Bedrijfsnaam;
- - Vestigingsadres.
Wij verifiëren dan je bedrijfsgegevens. br> Als alles goed is, koppelen we naar je terug zodat jij BTW-vrij kunt bestellen in onze webshop.
< -
Stuur ons een e-mail vanaf je zakelijke e-mail (dus geen Gmail, Hotmail, Outlook, etc.) met daarin:
-
Alle betalingen worden verwerkt in Euro's. Selecteer je eigen valuta rechtsbovenin op onze website, zodat je goed weet wat de uiteindelijke kosten worden in je eigen valuta. De valuta koers wordt één keer per dag aangepast naar de huidige dag koers. Zo kan het zijn dat je kleine verschillen ziet per dag. Op het moment van betalen wordt je eigen valuta terug gerekend naar Euro's en zie je het bedrag in Euro's wat er uiteindelijk wordt betaald aan ons.
-
Als je een product naar ons retourneert, wordt de retour en terugbetaling binnen 7 werkdagen verwerkt. De terugbetaling wordt gedaan op hetzelfde rekeningnummer, creditcard of PayPal account waarmee is betaald. Afhankelijk van de betaalmethode kan het een aantal dagen duren voordat het geld weer zichtbaar is op je rekening.
-
VAT staat voor Value Added Tax, in Amerika ook wel bekend als 'sales tax'.
VAT FREE of EX. VAT betekent dat orders naar het desbetreffende land exclusief BTW (VAT) worden verzonden. Dit is alleen mogelijk naar landen buiten de EU. De prijs is 100% voor de order.
Een land kan over het orderbedrag import tax en/of import fees in rekening brengen. Dit wordt berekend over het orderbedrag. Zorg dat je op de hoogte bent van de lokale belastingregels als je een order buiten de EU laat bezorgen. Wij hebben dit voor een aantal landen uitgewerkt. Kijk op onze Bezorgen pagina, in de tabel als je selecteert op het land. -
Alle online betalingen worden afgehandeld door Adyen en ING Bank. Online betaalgegevens worden rechtstreeks doorgegeven aan het betaalplatform via een veilige Secure Socket Layer verbinding (SSL). Zodra de betaling is goedgekeurd, ontvangt Kitemana de melding dat de betaling is verwerkt. Vervolgens wordt de order door Kitemana naar het opgegeven adres verstuurd.
Indien gekozen wordt voor creditcard als betaalmethode, zijn de voorwaarden van de specifieke kaartuitgever van toepassing. Kitemana is geen partij in de relatie tussen jou en de kaartuitgever.
-
- In de Megastore betalen: overhandig je Sports Gift Card bij de kassa. Het bedrag op je Sports Gift Card wordt afgetrokken van je totale bedrag. Indien nodig kun je het restant op een andere manier afrekenen.
- Online betalen: kies bij het afrekenen van je winkelmand bij betaalopties Sports Gift Card. Vul je kaartnummer en security code in en het bedrag op je Sports Gift Card wordt afgetrokken van het totale bedrag. Het restant kun je nu op een andere manier betalen bijvoorbeeld met iDeal.
- Aankopen gedaan met een Sports Gift Card kunnen niet worden geruild of geretourneerd. (dit zijn de voorwaarden gesteld door Sports Gift Card B.V.)
- Het is niet mogelijk om een Sports Gift Card geheel of gedeeltelijk in te ruilen voor geld.
- De Sports Gift Card kan in delen worden verzilverd. Indien een aankoop duurder is dan het bedrag dat op de Sports Gift Card staat, dan dient de Houder het overige bedrag bij te betalen op één van de manieren die de betreffende Acceptant hiervoor beschikbaar stelt
Toegevoegd aan winkelmand
Subtotaal | € 0,00 |
Verzendkosten NL | € 0,00 |
Totaalbedrag (incl 0% BTW) | € 0,00 |
U heeft geen product(en) in uw winkelwagen